Geplaatst op 15 maart 2020
BELANGRIJK, CORONA EN FYSIOTHERAPIE

Zoals u naar alle waarschijnlijkheid al heeft gelezen gaan alle scholen en horeca per 15 maart dicht gedurende 3 weken wegens het coronavirus. Ook de fysiotherapie heeft hier mee te maken. Vanavond hebben alle fysiotherapeuten de volgende advies gekregen:

Namens de Crisis Coördinatoren Haaksbergen (Joris van Grafhorst, 1e aanspreekpunt en Peter van der Lugt, beiden huisarts) het volgende advies aan alle eerstelijnszorgverleners om verspreiding van het virus te beperken:
Patiënten met hoesten en verkoudheid, indien niet strikt noodzakelijk, NU NIET behandelen! Waar mogelijk de behandeling uitstellen.
Als de patiënt ook koorts heeft deze patiënt beschouwen als Corona patiënt en alleen met de beschermende maatregelen behandelen.

Dit betekent dat patiënten zonder klachten geen risicogroep vormen. Wij zullen uit liefde voor het vak en onze trouwe patiënten deze week gewoon fysiotherapie geven. Dit doen we uiteraard met de nodige maatregelen. Zo sturen we onze fysiotherapeuten met verkoudheidsklachten naar huis om uw gezondheid te waarborgen. Heeft u geen klachten, dan verwelkomen we u graag in onze praktijk aan de Hibbersstraat!

Mocht u wel klachten hebben of u kunt om bepaalde redenen niet komen, dan kijken we graag samen met u naar een passende oplossing. Dit kan bijvoorbeeld een afspraak over een paar weken zijn.

We wensen alle patiënten een gezonde afloop toe waarin we voor elkaar zorgen en het beste uit onszelf halen!

Het team van Fysiotherapie Schmitz