Geplaatst op 25 maart 2020
Update 25-3-2020 Beleid EZH en Hafsio

In Haaksbergen hebben we onderstaand beleid:

Dit is opgesteld door de Eerstelijns Zorg Haakbergen (EZH) en Haaksbergse Fysiotherapeuten (Hafsio).

Een verwijzing van de huisarts is niet nodig.

Paramedische zorg kan worden verdeeld in drie categorieën;

1. Patiënten en een behandeltraject die weten wat te doen en coaching/bijstelling van bijvoorbeeld het oefenprogramma of zelfmanagement nodig is. Dit kan op afstand worden gedaan middels videoconsult of telefonische zitting.
  2. Patiënten die zich voor het eerst melden. Dit vindt plaats middels een videoconsult of fysieke intake. Tijdens dit consult kan worden bepaald of patient voorlopig met digitale begeleiding vooruit kan.
  3. Patiënten die zich ernstige zorgen maken over hun aandoening/klachten, patiënten waarbij een (lichamelijk) onderzoek (na eerste videoconsult) absoluut noodzakelijk is om een behandeling  te starten en patiënten die niet zelfstandig in staat zijn om bijvoorbeeld hun oefeningen te doen terwijl het uitvoeren hiervan nodig is. Een en ander te beoordelen van de paramedicus in overleg met de patiënt.